Для программы дополненной реальности был написан специальный шейдер с возможностью: Refraction (преломления), Reflection (отражения), Base color with opacity (базового цвета с прозрачностью).
Для демонстрации возможностей построен UI, с кнопками выбора цвета. В качестве отражения используется предопределенная карта отражений (Custom Reflection Probe). Для модели головы — мой 3д скан. Для отсечения дужек используется второй слой, вторая камера и отсечение по маске (2 Cameras, 2 Layers, 2 Geometry, Depth Mask shader/material).
For the augmented reality app a special shader has been created with the following features: Refraction, Reflection, and Base Color with Opacity.
To demonstrate the options available - UI with buttons for color selection has been prepared. For reflection purposes, a predefined Custom Reflection Probe is used; for the model of the head - my 3d scan. To cut the rims the second layer is used, the second camera and the mask cut (2 Cameras, 2 Layers, 2 Geometry, Depth Mask shader/material).
I completed work on "Shader glasses" as one of the software development projects by Onix-Systems.
Комментарии
Отправить комментарий